برای کسب و کار خود رول حرارتی را از کجا تهیه می کنید؟ کدام مراکز برای خرید رول حرارتی مشهد مناسب و اقتصادی تر است؟ آیا تا بحال دقت کرده اید که وقتی خریدی از فروشگاه یا هایپر مارکت دارید، به شما فیش یا رسید اقلام خریداری شده، داده می شود. این کاغذ ر سید در واقع همان کاغذ رول حرارتی می باشد.

امروزه با توجه به وجود ویروس کرونا، آلوده بودن اسکناس ها و هم چنین کم بودن وجوه نقدی در بین مردم، افراد از کارت های بانکی خود برای خرید استفاده می کنند؛ طوری که کارت بانکی را بر روی دستگاه پوز کشیده می شود و همان رسید دریافتی کاغذ حرارتی می باشد.

رول حرارتی چیست؟

رول حرارتی (کاغذ حرارتی) نوعی کاغذ تخصصی است که روی سطح آن روکش مخصوص شیمیایی وجود دارد که امکان چاپ بدون جوهر را فراهم می کند. وقتی کاغذ از طریق یک پرینتر حرارتی عبور کند، گرمای هد باعث می شود که پوشش شیمیایی فعال شده و تصویری با وضوح بالا ایجاد کند. در این فرایند از حرارت برای تولید تصویر استفاده می شود، بنابراین نیازی به جوهر یا ریبون نمی باشد. چاپ حرارتی تصاویر و نوشته هایی سریع، قابل اعتماد و با کیفیت بالا ارائه می دهد. این فناوری در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد: فروشگاه های مواد غذایی، مراکز خرید، پمپ بنزین ها، شهر بازی، کافی شاپ ها، رستوارن ها، دستگاه های ATM، رسید های پارکینگ، نانوایی ها و …

تفاوت بین کاغذ حرارتی و کاغذ معمولی چیست؟

رول حرارتی مشهد -
کاغذ حرارتی درواقع یک کاغذ پایه (Base Paper) می باشد.

کاغذ پایه یک کاغذ معمولی است که از خمیر چوب ساخته می شود؛ سپس کاغذ پایه را با لایه ای از پوشش اولیه که Precoat نام دارد، می پوشانند. پوشش اولیه فضاهای خالی بین الیاف سطح را پر می کند و سطحی صاف برای چاپ فراهم می شود و به عنوان یک تثبیت کننده عمل می کند که مخلوط رنگ را پس از چاپ جذب می کند.

این کار از چسبیدن رنگ ذوب شده به هد پرینتر حرارتی جلوگیری می کند.

چاپ روی پوشش حرارتی از طریق گرما رنگ های سفید بی رنگ را فعال می کند. هنگامی که گرم شود، کریستال های رنگ ذوب شده، با لایه توسعه دهنده مخلوط می شوند و پوشش را سیاه می کنند. پوشش نهایی (و مهمترین قسمت) Thermal Coat، از بیش از دوازده ترکیب شیمیایی تشکیل شده است که برای ایجاد تصویر در معرض حرارت طراحی می شوند. این ترکیبات شامل رنگ های لوکو ، توسعه دهندگان و حساس کننده ها است. رنگ های Leuco منبع رنگ سیاه تولید شده توسط چاپ هستند. هنگامی که پوشش در ابتدا اعمال می شود، رنگ از کریستال های بی رنگ تشکیل شده و به صورت پودر به وجود می آید.

حرارت تولید شده توسط هد پرینتر، کریستال های رنگ را در هر نقطه ای که لمس کند، ذوب می کند؛ سپس با اسید آلی موجود در پوشش مخلوط می شود تا رنگ مات ایجاد شود، این اسید آلی توسعه دهنده نامیده می شود.

متداول ترین توسعه دهندگان Bisphenol-A (BPA) یا Bisphenol-S (BPS) هستند. در نهایت، مجموعه سوم از ترکیبات موسوم به حساس کننده به مخلوط اضافه می شود. این حسگرها دمای فعال شدن پوشش را برای ایجاد یک تصویر تنظیم می کنند و همچنین به رنگ ها و توسعه دهنده کمک می کنند تا به درستی مخلوط شوند.

ممکن است برای محافظت بیشتر از تصویر، روکش های اضافی به جلو و پشت کاغذ اضافه شود.

این ها Topcoat و Reverse Coat نامیده می شوند. کاغذهای حرارتی روکش دار زمانی مورد استفاده قرار می گیرند که طول عمر چاپ از اهمیت بالایی برخوردار باشد یا زمانی که کاغذ در معرض مواد شیمیایی قرار گیرد که ممکن است تصویر را خراب کند. پس از اتمام پوشش، کاغذ حرارتی به صورت رول های عظیمی به نام Jumbos می پیچند. سپس این رول ها به ماشین آلات مختلف منتقل می شوند و در فرآیندی که به عنوان Slitting شناخته می شود، به صورت رول های تمام شده با اندازه های مختلف مناسب برای کاربرد های متفاوت بریده می شوند.

ساختار رول حرارتی
چگونه کاغذ رول حرارتی را تشخیص دهیم؟

چگونه کاغذ رول حرارتی را تشخیص دهیم؟

تفاوت قابل توجهی در کاغذ وجود دارد. کاغذ حرارتی سطحی تا حدودی صاف دارد و نوشتن با قلم بر روی آن دشوار است، در حالی که کاغذ معمولی شبیه کاغذ کپی معمولی است.

علاوه بر آن، معمولاً خراش با ناخن می تواند یک لکه سیاه روی سطح کاغذ حرارتی ایجاد کند.

چگونه رول کاغذ حرارتی با کیفیت خوب بخریم؟

  • اندازه رول کاغذ مناسب را انتخاب کنید

    رول های کاغذی حرارتی در اندازه های متفاوت، متناسب با پرینترهای مختلف و رفع نیازهای گوناگون وجود دارند. انتخاب اندازه کاغذ مناسب از اتلاف وقت با اتمام کاغذ، عودت سفارش رول کاغذ و … جلوگیری می کند.

  • مقدار مناسب را سفارش دهید

    اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی رول کاغذ سفارش داده اید تا نیازهای شما را برآورده کند. به این ترتیب شما بهترین شانس را دارید که در خریدهای عمده تخفیف بگیرید، که بسیار مقرون به صرفه تر از سفارشات کوچک مکرر است.

  • بودجه خود را در نظر بگیرید و قیمت ها را مقایسه کنید

    اطمینان حاصل کنید که رول های کاغذی که خریداری می کنید دارای قیمت رقابتی هستند. شما می توانید این کار را با در نظر گرفتن بودجه خود و مقایسه قیمت تولید کنندگان مختلف برای رول کاغذ با کیفیت یکسان انجام دهید. البته به دنبال بهترین قیمت باشید و این اشتباه را نکنید که با خرید محصولات بی کیفیت در ارائه رسید مشتریان خود را ناامید کنید، تا کمی از پول خود را پس انداز کنید. این امر در دراز مدت هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

مزایای اصلی خرید رول حرارتی

1. دقت و کیفیت

در عملیات روزمره شرکت، هزاران هزار قبض رسید، برچسب حمل و نقل و … را برای مشتریان چاپ می شود، بنابراین بسیار مهم است که این نوشته های چاپ شده خوانا باشد. کاغذ حرارتی دارای روکش صاف و یکدست روی سطح آن است. هنگام عبور از هد پرینتر حرارت می بیند، روی سلول های سطح کاغذ واکنش شیمیایی ایجاد می شود و تصویری با وضوح بالا ایجاد می کند. این فرآیند بدون جوهر انجام می شود، بنابراین لکه ای باقی نمی گذارد که نمایش تصویر یا کلمات را دچار مشکل کند.

دقت و کیفیت
افزایش سرعت چاپ

2. چاپ سریعتر

همه ما می دانیم که یک پرینتر معمولی چقدر می تواند کند باشد زیرا از ریبون برای انتقال جوهر به کاغذ استفاده می شود. چاپ حرارتی بسیار سریع تر می باشد. هدهای چاپ حرارتی نوشته ها و تصاویر  را در میلی ثانیه تولید می کنند که منجر به خطوط بیشتر در ثانیه می شود و تصاویر فوراً خشک می شوند. این افزایش سرعت، چاپ سریعتر رسیدها را برای مشتریان امکان پذیر می کند و در وقت انتظار آنها صرفه جویی می کند.

3. هزینه های پایین تعمیر و نگهداری آن

مزیت عمده استفاده از رول حرارتی این است که تقریباً نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد. هیچ جوهر یا تونری گران قیمت وجود ندارد که دائماً جایگزین شود. تنها نگهداری مورد نیاز این است که گاهی اوقات هد پرینتر را تمیز کنید تا تمیز چاپ کند. هزینه تعمیر و نگهداری بیشتر کاهش می یابد زیرا تعمیرات پیچیده به ندرت ضروری است. چاپگر کاغذ حرارتی بدون جوهر دارای قطعات متحرک بسیار کمی است، که باعث می شود در مقایسه با سایر انواع چاپگرها دچار گرفتگی نشود. این امر هزینه های کمتری را از طریق هزینه های تعمیر و نگهداری صرفه جویی می کند.

رول حرارتی مشهد -
کاهش هزینه های چاپ

4. کاهش هزینه های چاپ

قیمت رول های حرارتی بسیار کمتر از سایر انواع کاغذ و روش های چاپ است. در حقیقت، جایگزینی جوهر یا تونر، با گذشت زمان، هزینه بیشتری نسبت به خود پرینتر واقعی خواهد داشت. از آنجا که کاغذهای حرارتی برای تولید تصاویر از گرما استفاده می کنند، نیازی به جوهر، کارتریج یا تونر نیست. مشاغل و صنایع می توانند مقدار قابل توجهی از پول خود را با استفاده از کاغذ حرارتی ذخیره کنند. در چاپ حرارتی، کاغذ حرارتی تنها ماده مصرفی مورد نیاز است.

5. بادوام و در زمان صرفه جویی می کند

چاپگرهای حرارتی قطعات متحرک بسیار کمی دارند و این باعث می شود که نسبت به چاپگرهای جوهر قابل اعتمادتر و با دوام تر باشند. چاپگرهای حرارتی تقریباً هرگز گیر نمی کنند، و حتی تحت فشار حجم کاری ثابت، یک چاپگر حرارتی با کیفیت به طور مداوم روز به روز تصاویری واضح و با دوام تولید می کند که در برابر آب و هوا، خاک، اشعه ماوراء بنفش و سایر آسیب ها بسیار مقاوم هستند.

رول حرارتی مشهد -

خرید رول حرارتی در مشهد

از آنجا که رول های حرارتی از اقلام مصرفی پرکاربرد و ضروری هر کسب و کاری می باشد. آی تی پرداز به عنوان یکی از مراکز فروش انواع رول حرارتی با برندهای مختلف در مشهد می باشد. با وجود تنوع کالا و انتخاب های بسیار زیاد، تشخیص اینکه کدام یک به بهترین وجه متناسب با نیازهای شماست دشوار است. اگر به دنبال صندوق فروشگاهی خوب، مناسب و مقرون به صرفه هستید با ما همراه باشید.

لیست قیمت رول حرارتی در مشهد

چگونه در هزینه رول های حرارتی صرفه جویی کنیم؟

یکی از بهترین راه های صرفه جویی در هزینه رول کاغذ حرارتی خرید عمده آن می باشد. اگر می خواهید مطمئن شوید که آیا کاغذ در حین نگهداری یکپارچگی خود را حفظ کند؟ در اینجا چند روش برای نگهداری صحیح کاغذ حرارتی به منظور افزایش حداکثر ماندگاری آن آورده شده است.

ذخیره سازی کاغذ حرارتی:

محصولات کاغذ حرارتی باید در مکانی تاریک و با رطوبت نسبی بین 45 تا 65 درصد و دمای زیر 77 درجه فارنهایت نگهداری شوند تا عملکرد رضایت بخشی حداقل تا سه سال از تاریخ تولید تضمین شود.

حفظ یکپارچگی تصویر:

اکثر محصولات کاغذ حرارتی از رنگ و فناوری واکنش دهنده برای ایجاد تصویر استفاده می کنند. این ترکیب به اشعه ماوراء بنفش (UV) حساس است و ممکن است با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور دفتر یا حتی زمان کمتری در معرض اشعه ماوراء بنفش شدید (نور خورشید) تا حدودی افت طرح موجود و حتی پاک شدن آن هست. پایداری طرح بستگی به میزان ایجاد تصویر در ابتدا، طراحی محصول منحصر به فرد، شدت نور ماوراء بنفش و ویژگی اشعه ماوراء بنفش (درصد محدوده UV در منبع نور) دارد؛ بنابراین کاغذ حرارتی را در یک اتاق تاریک و در معرض محدود نور UV قرار دهید.

ماندگاری تصویر:

هنگامی که کاغذ حرارتی روی تجهیزات توصیه شده قرار بگیرد، با فرض اینکه اسناد به درستی با مواد سازگار در شرایط عادی بایگانی ذخیره شوند، حداقل تا هفت تا ده سال خوانا خواهد ماند.

واردات رول حرارتی

همانطور که در حال حاضر شرکت‌های بسیار زیادی در ایران اقدام به تولید و عرضه انواع رول حرارتی می کنند، مواد اولیه و کاغذهای آن را از کشورهایی همانند چین، سنگاپور و … وارد می شود. 

نتیجه

رول های حرارتی چاپ را سریع تر و ساده تر از همیشه کرده اند و به مشاغل و صنایع اجازه می دهد تا چاپ های سریع و واضح را برای مشتریان خود ارائه دهند. ظهور کاغذ حرارتی با کیفیت بالا انقلابی را در دنیای کاغذ ایجاد کرده است. اگر به دنبال کیفیت عالی کاغذ حرارتی با قیمت مناسب هستید ، لطفاً با ما تماس بگیرید. خوشحال می شویم به سوالات شما پاسخ دهیم و در مورد چگونگی تاثیر محصولات رول کاغذ حرارتی در تجارت و سود شما توضیح دهیم.