لیبل حرارتی مشهد یا لیبل حرارتی (Thermal label) از گرما برای ایجاد واکنش شیمیایی استفاده می کند و کاربرد آن در حمل و نقل، انبار، تولید و موارد دیگر مناسب می باشد.

 درواقع لیبل ها شناسنامه هر محصول است که دربردارنده اطلاعاتی از مشخصات آن محصول را داراست؛ همچنین نماینگر نوع و ارزش آن کالا نیز می باشد. 

لیبل ها دارای انواع مختلفی است: لیبل کاغذی، حرارتی، PVC.

ما در اینجا لیبل حرارتی را برای شما توضیح می دهیم.

لیبل حرارتی چیست؟

لیبل های حرارتی از گرما برای ایجاد تصویر و نوشته استفاده می کنند؛ از آنجا که این برچسب ها برای انتقال حرارت هستند، برای چاپ به ریبون نیاز ندارند. با عبور لیبل از قسمت هد، گرمای هد پرینتر جوهر را مستقیماً به لیبل منتقل می کند.  

چه لیبل هایی برای شما مناسب است؟ درباره تفاوت‌های بین لیبل های انتقال حرارتی و لیبل های حرارتی مستقیم بیشتر بدانید تا بتوانید خرید درست و مناسبی داشته باشید.

انواع لیبل حرارتی

لیبل حرارتی دارای دو نوع می باشد:

لیبل های حرارتی در دو نوع عادی و واترپروف (ضد آب) می باشد که نوع Waterproof آن در محصولات پروتئینی که در برخی موارد در معرض رطوبت هستند، استفاده می شود. عمده مصارف لیبل حرارتی (ترمال) درصنعت پوشاک، فروشگاه ها و ترازوهای فروشگاهی، صنایع غذایی، آزمایشگاه ها و بیمارستان هاست.از کاربردهای برچسب حرارتی میتوان به مکانیزه کردن سیستم های فروشگاهی اشاره کرد.

دو نوع برچسب حرارتی وجود دارد که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد: برچسب های حرارتی مستقیم و برچسب های انتقال حرارتی. هر دو سبک برای برنامه های درخواستی ایده آل هستند و از گرما برای ایجاد تصاویر لازم استفاده می کنند.

لیبل انتقال حرارت

لیبل های حرارتی مستقیم DT (Direct Thermal) چیست؟

لیبل های حرارتی مستقیم، لیبل هایی هستند که با استفاده از حرارت کار می کنند. طرح در پرینترهای حرارتی مستقیم روی لیبل با هد اعمال می شود. هنگامی که لیبل زیر هد چاپگر می رود، یک واکنش شیمیایی با لیبل صورت می گیرد و فقط قسمت هایی که با هد پرینتر تماس دارند، تیره می شوند. چاپ حرارتی مستقیم نیازی به ریبون ندارد. بنابراین چاپگرها کوچکتر هستند. بیشتر لیبل های D.T ضد خش نیستند و در گرمای زیاد یا در معرض نور خورشید ماندگاری زیادی ندارند. رسیدهای چاپ شده در یک فروشگاه نمونه خوبی از برچسب D.T است.

لیبل حرارتی مشهد -

لیبل های انتقال حرارتی TT (Thermal Transfer) چیست؟

لبیل های انتقال حرارتی از ریبون هایی استفاده می‌کنند که جوهر را برای انتقال تصویر و نوشته استفاده می کنند. این کار با همان هدهای چاپی مورد استفاده در پرینتر حرارتی مستقیم انجام می شود. بسیاری از چاپگرهای رول رسانه ای برای چاپ T.T و D.T تنظیم شده اند.

ریبون های انتقال حرارتی اساساً در سه مدل اصلی تولید می شوند: Wax، Wax/Resin و Full Resin و در رنگ های مختلف در بازار موجود می باشد. برچسب های انتقال حرارتی نسبت به لیبل های D.T دوام و کیفیت بیشتری دارند.

مقایسه لیبل های DT و TT

انتقال حرارت (TT)

انتقال حرارتی مستقیم (DT)

 

از ریبون وکس، وکس/رزین و سوپر رزین برای تولیدطرح های با کیفیت بالا استفاده می شود.

 

از طریق گرمای اعمال شده از هد، چاپ مستقیم حرارتی برای چاپ طرح روی کاغذ شیمیایی استفاده می شود.

نحوه عملکرد

بسیاری از آنها قابلیت چاپ T.T و D.T را دارند. اینها بیشتر از یک پرینتر استاندارد D.T هزینه (نیاز به هزینه های روبان و سخت افزار دارد) دارند.

هزینه پرینتر به طور کلی، ارزان تر از پرینترهای T.T است و به هیچ سخت افزار اضافی برای ریبون نیاز ندارد.

 

هزینه پرینتر

در کار گرانتر از لیبل های حرارتیD.Tمیباشد، اما برای استفاده های طولانی مدت بهتر می باشد. ایده آل برای لیبل محصولات، دارایی، محصولات مرطوب و غیره.

کم هزینه و بهتر برای لیبل هایی که کوتاه مدت استفاده می شوند مانند رسید و لیبل های حمل و نقل، علاوه بر آن؛ این لیبل ها حساس به حرارت می باشند.

دیگر ویژگی ها

لیبل حرارتی چگونه کار می کند؟

هر یک از هزاران ماده مختلف مورد استفاده در چاپ حرارتی دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است که برای اطمینان از عملکرد مطلوب در برنامه مورد نظر خود باید در نظر گرفته شود، چه برسد به پرینتر خاصی که در آن استفاده می شود. از طرف دیگر، لوازم چاپ مناسب به شما در بهبود کارایی عملیات، پیگیری تمام دارایی های شما و بهینه سازی تجربه مشتری کمک می کند.

لوازم چاپ مناسب قوام لیبل را تضمین کرده و آن را تا مدت ها حفظ می کند. لوازم چاپ مناسب از رشد تجارت شما حمایت می کند، نه مانعی برای آن. انتخاب لیبل مناسب ابتدا به این بستگی دارد که آیا از فناوری چاپ حرارتی مستقیم یا انتقال حرارتی استفاده می شود. دو نوع محاسبه حرارتی وجود دارد: کاغذ و مصنوعی. درک این نوع و ویژگی های اولیه یکی از مراحل کمک به شما در تعیین لیبل مناسب برای برنامه شما خواهد بود.

فروش لیبل حرارتی

آیا برای انتخاب و خرید لیبل حرارتی مشهد به کمک نیاز دارید؟

در زیر مشخصات لیبل های حرارتی itpardaz را مشاهده و خریداری نمایید.  در همه اندازه ها، مواد مرغوب و مارک های اصلی با نازلترین قیمت در صنعت،  برای مشاوره و خرید مناسب با کارشناس لیبل تماس بگیرید. 

لیست قیمت لیبل حرارتی مشهد

چگونه لیبل ها را از اجسام جدا کنیم؟

از گرما و حرارت وسایلی همانند هیتر برای جداکردن لیبل از دیگر محصولات استفاده می شود. به سادگی دستگاه را گرم کنید و بر روی لیبل بگیرید و به آرامی آن را جدا کنید. برای مواردی که جسم پلاستیکی است و ممکن است با گرمای شدید ذوب شود، به جای آن از ماده حلالی مانند ارواح معدنی استفاده کنید.

آیا می توانیم روی لیبل های حرارتی بنویسیم؟

اگر بیشتر از دو بار از شما خواسته شود که رسیدهای حرارتی را امضا کنید، موافقت می کنید که تجربه هر دفعه متفاوت است. ما به دنبال این هستیم که دریابیم چه چیزی می تواند مسئول این امر باشد. چرا گاهی اوقات می توانیم آزادانه روی برچسب های حرارتی بنویسیم اما در مواقع دیگر نمی توانیم؟  

اگر از قلم های معمولی برای نوشتن روی لیبل های حرارتی استفاده می کنید، لکه می شود. شما می توانید روی لیبل های حرارتی با قلم های مخصوص ژلی بنویسید. بر خلاف کاغذهای معمولی، کاغذهای لیبل حرارتی برای جذب جوهر طراحی نشده اند، بنابراین باید صبورانه منتظر بمانید بدون توجه به نوع قلمی که استفاده می کنید، صبر کنید تا جوهر خشک شود. دلیل اصلی اینکه قلم های ژل برای نوشتن روی برچسب های حرارتی ایده آل تر هستند این است که سریعتر خشک می شوند.