تعمیرات

پرینتر چه زمانی نیاز به سرویس دارد ؟

پرینتر چه زمانی نیاز به سرویس دارد ؟ - تعمیر پرینتر

پرینتر مانند تمامی تجهیزات الکترونیکی، پس از استفاده زیاد نیاز به سرویس دارد. به طور مثال پرینتر شما مانند اوایل چاپ با کیفیت ارائه نمی‌دهد، یا اینکه کندتر کار می کند. به همین دلیل باید به صورت دوره ای بدون اینکه مشکل خاصی برای دستگاهتان پیش بیاید و یا کلا از کار افتاده شود، باید پرینتر سرویس شود.

سرویس یا تعمیرات پرینتر یا چه تاثیری دارد؟

در سرویس یا تعمیرات پرینتر ، تمام قطعات پرینتر ، اتصالات آن، میزان تونر و کارتریج آن بررسی و چک می شوند، اگر مشکلی در دستگاه شما وجود داشته باشد، تعمیرکار پرینتر این مورد را به شما اطلاع خواهد داد و در صورت تمایل تعمیر پرینتر و یا تعویض قطعات آن انجام خواهد شد.

سرویس و تعمیرات پرینتر در مشهد به خصوص در مورد شرکت ها یا سازمان‌هایی که چندین پرینتر دارند بسیار مفید است، با یکبار اعزام تعمیرکار پرینتر به محل شما، تمامی دستگاه ها یکبار بررسی و سرویس می شوند. در صورتی که هر یک از علایم زیر را دیدید، چاپگر شما نیاز به سرویس دوره ای دارد، این نشانه ها را جدی بگیرید:

  • مشکل روشن شدن پرینتر .
  • مشکل چاپ نگرفتن پرینتر.
  • کد خطا در پرینتر.
  • ضعیف پرینت گرفتن یا کم رنگ بودن.
  • پرینتر واضح پرینت نمیگیرد.
  • نقطه های سیاه یا خطوط سیاه در پرینت می باشد.
  • پرینتر کاغذ جمع می کند یا کاغذ گیر می کند.

آغاز کار پرینترها از کجا شروع شد ؟

با اشاره به محاسبات ، چاپگرها وسیله ای جانبی هستند که به طور معمول تصاویر متن ، گرافیک و غیره را روی کاغذ تولید می کنند. اگرچه بسیاری از دستگاه ها به عنوان “َall-in-one” طبقه بندی می شوند ، دارای قابلیت چاپ ، اسکن ، کپی و نمابر هستند ، اما توانایی چاپ آنها صلاحیت پرینتر را دارد. 

می توانید پرینترها را از چند طریق مختلف طبقه بندی کنید ، اگر آنها را بر اساس هدف ، فناوری و کاربرد مورد نظر دسته بندی کنید ، زمان بهتری برای انتخاب چاپ مناسب خود خواهید داشت. 

آیا شما برای منزل یا محل کار ، به پرینتر لیزری یا جوهر افشان نیاز دارید؟ در سال 1984 HP یک چاپگر لیزری با قیمت پایین به نام HP LaserJet به بازار عرضه کرد. این پرینتر ها تصاویر و اسنادی با کیفیت بالا تولید می کردند. در سال 1988 HP Deskjet معرفی شد ، یک چاپگر جوهر افشان ، که دارای هزینه و کیفیت پایین تری بود اما به اندازه کافی مناسب بود به طوری که با پرینترهای گران قیمت ماتریس نقطه ای تعویض می شدند. چاپگرهای لیزری و سایر موارد مشابه ، مانند چاپگرهای جوهر جامد و مبتنی بر LED ، در مقایسه با سایر چاپگرها مانند جوهر افشان ، در چاپ متن با کیفیت بالا بهترین هستند. در حالی که بیشتره جوهر افشان ها در مقایسه با اکثر چاپگرهای لیزری از چاپ با کیفیت بالاتری از عکس ها بالاتر می روند.

پرینتر چه زمانی نیاز به سرویس دارد ؟ - تعمیر پرینتر

زمان مناسب تعمیرات پرینتر چه موقع است؟

زمان مناسب برای تعمیرات پرینتر بستگی به شرایط دستگاه دارد. توصیه می شود پس از چندین ماه کار پرینتر را سرویس کرده و بخش های مختلف آن را پاکسازی نمایید.

در این صورت می توان از بروز بسیاری از خرابی ها و آسیب دیدگی های چاپگر پیشگیری کرد. در مورد پرینترهای خانگی و مدلهایی که حجم کاری چندان بالایی ندارند، گردگیری و پاکسازی منظم کفایت می کند. سرویس پرینتر اقدامات مختلفی از تمیز کردن  و باد گرفتن قطعات ، شارژ کارتریج، تعویض کردن درام و قطعات مصرفی را شامل می شود. اگر در این زمینه تجربه ندارید، بهتر است برای تعمیرات پرینتر و سرویس عمومی چاپگر خود از کارشناسان ما کمک بگیرید.

راهنمای کامل تعمیر پرینتر

پرینتر امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین دستگاه ها در ادارات و مراکز  شناخته می شود. این دستگاه معمولا دچار مشکلات در عملکرد می شود. بسیاری از کاربران پرینتر نمی توانند مشکل های دستگاه را درست تشخیص دهند.

کاربر متوجه خرابی و مشکل در پرینتر می شود اما اطلاعات در خصوص خرابی و بروز مشکل در پرینتر را ندارد. عیب یابی پرینتر مقوله مهمی است که اگر با آن آشنایی داشته باشید، در تعمیر این دستگاه موفق تر عمل خواهید کرد.

چنانچه قصد تعمیرات ، سرویس و رفع مشکل پرینتر خود را در مشهد دارید ، کافی است با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *