کارت

کارت مایفر چیست

کارت مایفر چیست - چاپ کارت

کارت مایفر چیست ؟
کارت مایفر RFID یا اساسا MIFARE مخفف شده از اصطلاح ( MIkron FARE Collection System) یک نام تجاری از شرکت NXP برای تراشه RFID پسیو است که در کارت ها، تگ ها و لیبل های RFID مورد استفاده قرار گرفته است که فاصله معمول خواندن و نوشتن روی این تراشه تا 5 سانتیمتر است

مایفر به اندازه کافی کوچک و انعطاف پذیر است که در هر کجا قرار گیرد از کارت های پلاستیکی ، مچ بند سلیکونی و مچ بند فنری گرفته تا درون گوشی های هوشمند و به این معنی است که می تواند به مردم در انجام خیلی از کارها کمک کند . که در حال حاظر به مواردی مانند : سیستم حمل نقل مانند مترو اتوبوس، کارت های شناسایی کارمندان ، کارتهای کتابخانه، ، کارت های دانشجویی، کارت­های وفاداری، کارت­های تلفنی، گذرگاه­های دسترسی به استادیوم و تلفنهای هوشمند و بسیاری از موارد دیگر می توان اشاره کرد.

نوعی کارت pvc هوشمند است که جزو رایج ترین و پرکاربردترین کارت های RFID محسوب می گردد و کاربری آن به صورت غیر تماسی است، که با امواج رادیویی کار می‌ کند. این کارت ها به یک تراشه یا ریزپردازنده با قابلیت خواندن و نوشتن مجهز شده اند که وظیفه ی آن نظارت بر دسترسی به حافظه کارت است. کارت های مایفر می توانند از فواصل گوناگونی اطلاعات روی کارت را بخوانند که وجود این ویژگی در آن ها موجب افزایش سرعت انجام کارها شده است. مانند کارت مترو که حتی از داخل کیف پول هم قابل استفاده هستند. این نوع کارت ها زمانی به کار می روند که به برقراری ارتباط سریع و بدون دخالت دست نیاز باشد و از آنجایی که کارت مایفر امنیت اطلاعاتی بالایی دارد می توان داده های مهم را در آن ذخیره نمود که به دلیل ظرفیت بالای انتقال اطلاعات در آن، جهت انتقال های مالی بزرگ بسیار مناسب است. از نمونه های کارت مایفر نیز می توان به چاپ کارت حضور و غیاب، چاپ کارت بلیت های حمل و نقل، چاپ کارت پارکینگ، کارت تردد و… اشاره نمود.

چاپ کارت مایفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *